Het social media succes van girlboss Emilie Sobels

Emilie Sobels (30) – is founder van Hashtag Workmode: een plek waar vrouwen samenkomen om te werken en van elkaar kunnen leren. Inmiddels zijn er vier van deze instagrammable co-working spaces in Nederland – en alsof dat nog niet genoeg was bracht ze ook nog eens het boek Babe, you got this (in samenwerking met Martje Haverkamp) én Babe, you got this het werkboek (in samenwerking met Rosa Dammers) uit. Met 15k volgers – and counting – vonden wij het hoog tijd om deze girlboss naar alle ins & outs van haar social media succes te vragen.

 

social media succes

Wat maakt Hashtag Workmode anders dan andere (flex) werkplekken?

“Wij verhuren werkplekken aan vrouwelijke ondernemers die actief zijn in de creatieve en de online industrie. Daarnaast focussen we erg op het delen van kennis, skills en netwerk en stimuleren we het om samen te werken met andere vrouwen in de community.”

  

Je hebt meer dan 15K volgers. Wat is volgens jou dé truc voor social media succes?

“Voor mij is social media succes een eerlijk beeld van je leven laten zien. Dat betekent niet dat je alles hoeft te delen wat je meemaakt, maar wel dat je open kunt zijn over dingen die je moeilijk vindt of die je raken. Mooie plaatjes maken is één, er een emotie en persoonlijk verhaal aan toevoegen is een tweede. Authentiek kun je alleen maar zijn, je kunt niet authentiek doen.”

 

Heb je een zakelijke social media strategie? Hoe zet je bijvoorbeeld Instagram in voor je bedrijf?

“We gebruiken Instagram om te laten zien hoe het er bij ons op de locaties uit ziet, wat we voor activiteiten organiseren en om onze huurders een springplank te geven naar meer bekendheid en dus mogelijk meer opdrachtgevers.

 “In mijn hele bedrijf draait het om het maken van verbinding en het empoweren van vrouwen.”

 

Hoe zet jij je volgers om in klanten?

“Door een realistisch beeld te scheppen. Natuurlijk wel met een filter, want ik laat liever een mooie foto zien dan een korrelig of onscherp beeld. En daarnaast zijn we consistent: we verhuren werkplekken, dus dat zie je veel terugkomen in onze feed. Maar daarnaast verkopen we ook twee boeken en organiseren we regelmatig onze Hashtag Workmode Academy die beiden ook een rol spelen in het verhaal dat we online vertellen. Volgers weten wat ze kunnen verwachten bij ons: een fijne werkplek, met een ijzersterk netwerk waardoor je kunt bouwen aan je business.”

 

Wat is jouw geheim voor een mooie Instagram feed?

“Balans in type fotografie, een vast kleurenpalet en een standaard filter die je hier en daar wat tweakt. En als het even niet lekker in je feed past? No biggie. Ik denk dat we daar best iets relaxter in mogen worden.” 

 

De uitbreiding van Hashtag Workmode, twee boeken… waar zie jij jezelf over 5 jaar?

“Vijf jaar is nog wel erg ver weg! Binnenkort openen we twee nieuwe locaties, in Groningen en in Den Bosch. Maar ook lanceren we onze webshop met eigen producten en organiseren we in februari iets heel erg tofs voor een enorme groep vrouwen. Ik plan nooit heel veel meer dan 2 jaar vooruit, maar ik hoop in elk geval dat we over vijf jaar nog veel meer vrouwen kunnen motiveren om hun dromen in doelen om te zetten en wat we dan precies allemaal doen… ik heb nog geen idee, time will tell!

 

 Beeld: Kiki Reijners 
 Meer zien van Emilie? Dat kan hier.