fbpx

Lesje events organiseren van Maxime Tauran

Ze organiseert evenementen voor ondernemende vrouwen, is onderdeel van het Hashtag Workmode team en brengt ambitieuze vrouwen samen met haar netwerkontbijt The Breakfast Club. Maxime Tauran maakt er geen geheim van dat ze dol is op het plannen van events. En als je bedrijf dan ook nog ‘Regeltante 2.0’ heet, weten wij dat we aan het juiste adres zijn voor de beste tips & tricks voor een geslaagd evenement!

Kun je in het kort vertellen wie je bent?

“Haaaaai ik ben Regeltante 2.0! Ook wel Maxime Whitley Tauran. Ik ben 25 jaar jong en woon in Groningen. Ik heb mijn eigen bedrijf Regeltante 2.0 en organiseer evenementen voor ondernemende dames. The Breakfast Club is het evenement waar ik ondernemende dames uit het Noorden van Nederland probeer te verbinden om ze meer te inspireren en waar ze samen ervaringen kunnen delen. Daarnaast ben ik eventmanager voor andere ondernemers, onder andere voor Hashtag Workmode Groningen.”

Wat is The Breakfast Club?

“The Breakfast Club is een netwerkontbijt voor ondernemende dames. Inmiddels is het allang niet meer alleen een ontbijt en probeer ik dames ook samen te brengen bij dinnerdates of Meet Ups.”

Waarom ben je The Breakfast Club begonnen?

“Ik ben The Breakfast Club begonnen omdat ik de behoefte had andere ondernemende dames te ontmoeten. Ik wil van jongs af aan al heel graag ondernemen. Maar vond het lastig om mijn passie te vinden. Toen ik me steeds meer ging interesseren in andere vrouwelijke ondernemers wilde ik ze heel graag ontmoeten. Ik had toen contact met een ontzettend inspirerende ondernemende dame: Emilie Sobels, founder van Co-Workingspace Hashtag Workmode en schrijfster van het boek ‘Babe, you got this’.

Vorig jaar april lanceerde ze haar werkboek in Nederland, ze begon in Groningen met haar tour. Toen dacht ik HEY! Daar komen ondernemende dames op af en ik wil ze graag ontmoeten. Dat lukte me niet op de grote markt waar de lancering was, dus toen heb ik een restaurantje benaderd of we daar konden ontbijten met dames die hier zin in hadden. Dat is gelukt en toen is het begonnen. Nu zit ik inmiddels niet alleen meer in Groningen, maar ook in Leeuwarden, Zwolle en Assen.”

Je bent een echte regeltante en weet heel goed hoe je events moet organiseren, wat zijn de 3 belangrijkste elementen voor een geslaagd event?

“Één van de belangrijkste dingen is je doelgroep bepalen. Wie wil je dat er naar je evenement komt en waar wordt jouw doelgroep blij van. Dit moet je doorvoeren in alles wat met je event te maken heeft. Van hoe je communiceert naar je doelgroep tot hoe het evenement eruit ziet!

Het tweede belangrijke element is een draaiboek – van begin tot eind. Wat moet je allemaal doen vanaf het moment dat je begint met de organisatie tot en met het evaluatiemoment van het evenement. Denk je planning tot aan het evenement tot in de details uit, wat doe je wanneer en zorg er ook voor dat je de dag van het event tot in de minuut nauwkeurig hebt uitgeschreven.

Ten slotte iets wat ik zelf heel belangrijk vind: zorg ervoor dat je klaar bent voor je gasten komen. Alles moet klaar staan en de gasten moeten het gevoel hebben dat alles klopt. Dat er soms dingen mislopen hoort bij een evenement, maar zorg ervoor dat je op tijd klaar bent zodat wanneer je gasten binnenkomen ze echt kunnen genieten vanaf moment één.”

Voor wie is The Breakfast Club, en hoe kun je hier aan deelnemen?

“The Breakfast Club is voor ambitieuze en ondernemende dames die hun dromen waar willen maken, en graag ervaringen willen delen met dames net zoals zij. Als je geïnteresseerd bent om eens naar een Breakfast Club te komen kun je alles op Instagram volgen: @thebreakfastclub_nl

Wat betekent social media voor jou en The Breakfast Club? Hoe maak je hier gebruik van?

“Social media is een ontzettend belangrijk platform voor the Breakfast Club. Voor de eerste Breakfast Club heb ik een evenement op Facebook geplaatst. Deze heb ik gedeeld via mijn eigen familie & vrienden. Op die manier is dit bereik steeds groter geworden. Na een aantal events heb ik ook een Instagram account gemaakt om daar alle foto’s van de events op te delen. Hier heb ik ook weer een nieuw deel van de doelgroep voor The Breakfast Club gevonden. Pas voor de Meet Up ben ik gebruik gaan maken van Social Advertising, ik merk dat ik hiermee weer een hele nieuwe doelgroep kon bereiken. Social media is voor mij dus echt een belangrijk platform om mede onderneemsters te vinden.”

Er is 27 januari een ‘Meet Up’ van The Breakfast Club, hoe ziet het programma eruit?

“Tijdens de Meet Up breng ik een grotere groep ondernemende dames bij elkaar om onder het genot van een ontbijt, lunch en een borrel geïnspireerd te worden door sprekers en de dames te verbinden zodat ze nóg meer van het ondernemen en elkaar leren. We starten de dag natuurlijk met een ontbijt, we heten natuurlijk niet voor niets The Breakfast Club. Na het ontbijt gaan we aan de slag met de eerste spreker: Marjan van de Bult van de Gelukfabriek. Zij gaat met ons aan de slag met het onderwerp Gelukkig Ondernemen. In de pauze van Marjan haar programma kunnen we weer genieten van wat lekkers.

Na het ochtendprogramma van Marjan gaan we gezamenlijk lunchen. Daarna gaat Sanne Hemmes ons alles vertellen over Instagram. Samen met haar gaan we ervoor zorgen dat onze feed en Instagram Stories voortaan on point zijn. Na Sanne komt één van de dames van RnB Yoga ons helpen met een deel ontspanning & mindset. Na deze ontspanningsbreak komt Emilie Sobels, founder van Hashtag Workmode en schrijfster van ‘Babe, You got this’ haar ondernemersverhaal vertellen. De dag sluiten we natuurlijk toepasselijk af met een borrel!”

Heb je een mooi ondernemersdoel voor 2019? Zo ja, wil je deze met ons delen?

“Poeh! Heel lastig. Ik heb meerdere doelen. Maar ik ga er 2 uitkiezen. De eerste geldt voor The Breakfast Club, ik wil dit jaar minstens 20 Breakfast Clubs organiseren en weer meer dan 150 nieuwe ondernemende dames ontmoeten. Vorig jaar heb ik er ook 120 ontmoet tijdens Breakfast Clubs en ik weet dat de vijver groot is, het liefst ontmoet ik alle dames van heel Nederland die ondernemen. Maaaaar, dat lukt vast niet in één jaar.

Mijn tweede doel geldt voor Regeltante 2.0, ik wil in 2019 minimaal 35 ondernemers helpen met het organiseren van een succesvol en winstgevend evenement! En dan winstgevend in de breedste zin van het woord, niet alleen op financieel gebied, maar ook door anderen blij te maken of mensen meer te leren.”

Wat is jouw superpower als ondernemer?

“Geloof! Sinds ik mijn passie heb ontdekt weet ik dat zolang je in jezelf gelooft dat je al je dromen waar kan maken. Ook weet ik dat onzekere momenten blijven komen en gaan, maar zolang je erin gelooft dat je het gaat maken, gaat het lukken. En ik, ik geloof in mijzelf!”

Waarom moeten we jou volgen op social media?

“Als je het verhaal van Regeltante 2.0 vanaf het begin wilt mee maken, dan moet je mij gaan volgen, want Regeltante 2.0 en The Breakfast Club worden een begrip in Nederland. Ben je ondernemer? Dan wil je onderdeel zijn van mijn community, want ik ontmoet je graag en geef je het platform dat je nodig hebt om de beste ondernemer te worden en misschien wel het allerbelangrijkst: om middels een evenement jouw onderneming op de kaart te zetten!”

Meer zien van Maxime? Check hier haar Instagram account

Wil je aanwezig zijn bij de volgende Breakfast Meet Up 27 januari? Dan kun je hier nog tickets scoren.

The Social Checklist

Download gratis The Social Checklist

Hét stappenplan voor meer engagement op Instagram.

Binnen een paar minuten ontvang je de checklist in je inbox!