A Cup of Ambition x The Social Brand

Heb jij ook het idee meer connected te zijn dan ooit tevoren? Juist in tijden waarin we niet naar netwerkborrels kunnen, samen naar een ondernemersevent gaan of nieuwe ambitieuze vrouwen ontmoeten bij een businessclub. En dat is best bijzonder. Daarom vieren wij samen met A Cup Of Ambition de kracht van online netwerken. In Linked – de serie, verbinden we 3 experts aan dit onderwerp. Je leert in deze serie op een hele persoonlijke, positieve en tastbare manier over (online) netwerken. Wat het is, hoe je er het meeste uithaalt én hoe je door verbintenis kunt groeien.

De serie bestaat uit 3 masterclasses, gegeven door 3 inspirerende en bijzondere vrouwen. De masterclasses gaan o.a. over een positieve en doelgerichte mindset, het opbouwen van een sterk netwerk, je netwerk omzetten in een warme community en hoe je online aan je relaties werkt en nieuwe relaties ontmoet.

De masterclasses worden gegeven door:

  • Spiritueel Business Coach Kim Rietvink
  • Personal branding coach Anne Hospers
  • Social media expert Anouk van Vliet

En er is meer! Met jouw ticket bekijk je niet alleen de 3 masterclasses, je krijgt ook toegang tot de Linked Community waarin je alle learnings direct in de praktijk brengt en je netwerk laat groeien. Tot slot staat er een virtuele netwerkborrel op het programma, waarin je tijdens de break-out sessies kunt connecten met het hele netwerk én vragen kunt stellen aan de experts. Je raadt het al: you’re Linked!

Nog even op een rijtje:

  • Linked – de serie: 3 masterclasses van ca. 50 minuten. De serie bekijk je op een moment dat het jou goed uitkomt, bingewatchen is toegestaan 😉 Een ticket geeft toegang tot de serie in de maanden juni en juli 2020.
  • Linked – de community: na aanschaf van je ticket krijg je direct toegang tot de community op Instagram. Inclusief extra tips, live sessies en direct nieuwe contacten voor je netwerk.
  • Linked – de virtuele netwerkborrel: met de 3 experts én iedereen die zich heeft aangemeld om andere like-minded vrouwen te ontmoeten. De netwerkborrel staat gepland op 24 juni om 17:00.

Ben jij erbij? Bemachtig hier jouw plekje!

En kom daarna nog even terug, want tijdens onze samenwerking hebben we de ambitieuze dames achter A Cup Of Ambition gelijk getackeld om iets meer te vertellen over hun missie. Benieuwd naar hun hele verhaal? Je leest het hieronder:

a cup of ambition

Wat doet A Cup of Ambition en wat is jullie missie?

Britt: “Ik bedacht A Cup of Ambition vooral uit eigenbelang. Want er zijn zoveel fantastische events, workshops en bijeenkomsten waar je werkt aan je persoonlijke ontwikkeling, maar nog nooit eerder kon je die vinden op één pagina. Ik vond dat zelf enorm irritant. Daarom startte ik een online kalender, die uitgroeide tot een sprekersbureau. Onze missie is om meer vrouwen een podium te bieden. Annick en Joya joined forces in november, omdat onze missie werkelijkheid te laten worden absoluut teamwork vereist!”

Waarom strijden jullie voor meer vrouwen op het podium?

“You can’t be what you can’t see. De kracht van rolmodellen moeten we niet onderschatten. Hoe meer vrouwen op het podium inspireren, hoe meer andere vrouwen zij raken en aanzetten om óók hun eigen stem te gebruiken, op te staan en zichzelf in the picture te spelen. Vrouwen zijn over het algemeen genomen onzekerder en perfectionistischer, alles moet 100% zijn voordat ze denken: YES! ik ga mijn kennis verspreiden. En dat is zó zonde, want daardoor gaan er heel veel kansen aan je voorbij. Ook zijn vrouwen bescheidener en zien daardoor niet hoe bijzonder de dingen zijn die zij doen of ondernemen. Wij willen vrouwen stimuleren om wél die verhalen te delen en hun perfectionisme los te laten. Ook omdat het een enorme kick geeft, maar vooral, omdat de wereld het nodig heeft. Er zijn gewoon te weinig vrouwelijke rolmodellen. Van de top 15 meest geboekte sprekers in Nederland is er één vrouw… zij staat op nummer 15. Dat kan echt niet! More women on stage!”

Hoe gaan jullie deze missie waarmaken?

“We focussen ons nu heel erg op de zichtbaarheid en het bereik van het platform. Zo benaderen we iedereen die een event organiseert en gaan we slimmer gebruik maken van de kracht van ons netwerk en het netwerk van onze sprekers. We geloven ontzettend in de kracht van verbinding, en zien daarom ook kansen in de verbinding met – en tussen – onze sprekers en andere experts. Zo ook de serie die we samen met The Social Brand aan het opzetten zijn. En met een aantal van onze sprekers, die elk vanuit hun eigen perspectief én expertise een thema belichten. Zo raak je niet alleen het onderwerp uit verschillende hoeken, maar benut je ook het bereik van ieders kanalen. Samen sterk, op een eerlijke en transparantie wijze. Zo splitten we bijvoorbeeld ook de opbrengsten met iedereen die aan de serie meewerkt.

Daarnaast blijven we (gestaag) groeien als sprekersbureau. We gaan met een aantal te gekke vrouwen samenwerkingen aan die je binnenkort ook via A Cup of Ambition als spreker kunt boeken. Klein primeurtje: binnenkort is Alex Malone ook via A Cup of Ambition te boeken. Zo benaderen we onze missie vanuit diverse hoeken: door onze sprekers op podia te plaatsen, aan onze doelgroep de missie door te geven én hen te ondersteunen om zelf ook het podium te pakken. Soms als spreker, maar natuurlijk ook in hun eigen werk en dagelijks leven.”

Jullie hebben A Cup Of Ambition opgezet naast jullie baan. Hoe is het om een onderneming te runnen én een fulltime job te hebben?

Britt: “Mega leuk! Ik ben ervan overtuigd dat mijn fulltime baan bij ABN AMRO me heeft geholpen om het platform snel en fearless te lanceren. Ik had al langer een borrelend gevoel van enthousiasme dat ik naast mijn baan ook iets voor mezelf wilde beginnen. Toen ik op het idee kwam voor A Cup of Ambition moest ik het wel efficiënt aanpakken en mijn perfectionisme loslaten. Ik dacht gewoon: wat is het ergste dat er kan gebeuren?! Dat mijn idee niet aanslaat. Dat is veel minder erg als je er 100 uur in gestopt hebt in plaats van 1000 uur. Mijn inkomsten waren er ook niet van afhankelijk, dus dat gaf een vrij gevoel. Ik zou oprecht iedereen aanraden om niet radicaal je leven om te gooien als je iets anders wilt, maar het gewoon eerst eens te gaan proberen. Je zelfvertrouwen groeit en daardoor kun je stap voor stap het oude loslaten en het nieuwe groter maken. Het is trouwens niet mijn ambitie om mijn baan op te zeggen. Juist doordat Annick en Joya nu ook achter A Cup of Ambition zitten, en we steeds slimmer werken en automatiseren, is dat helemaal niet nodig. Ik vind mijn baan ook veel te leuk!”

Annick: “Britt en ik leerde elkaar ruim een jaar geleden kennen toen we samen in een projectteam zaten om the SelfMade Summit te realiseren vanuit de kant van ABN AMRO als sponsor. Daar leerde ik al snel dat we op dezelfde lijn lagen, qua gedachten, can-do mentaliteit én ondernemerschap. Toen ze mij ruim een half jaar later aan mijn mouw trok met het voorstel om aan boord van A Cup of Ambition te stappen, heb ik daar niet lang over hoeven nadenken. Ook al lopen mijn dagen – en weken – soms over, ik heb het altijd liever te druk dan te rustig. Ik ben nu eenmaal graag een bommetje energie. En A Cup of Ambition heeft zoveel kansen, groeipotentie en afwisseling met mijn vaste baan, dat het mijn week met meer uren alsnog veel méér energie oplevert.”

Joya: “Het is zo bijzonder hoeveel ik heb geleerd in de tijd dat ik bij A Cup of Ambition zit. Voorheen werkte ik altijd in loondienst en daar was ik meer operationeel bezig dan op strategisch niveau. En omdat we nog een kleine onderneming zijn, zijn we makkelijk wendbaar waardoor je veel meer dingen uitprobeert en het gewoon doet. Bij een groter bedrijf is dat niet mogelijk. Ik ken Britt van mijn tijd bij LeasePlan waar we samen een event hebben neergezet. Toen wist ik al vrij snel: met haar wil ik samenwerken! Tijdens mijn zoektocht naar een volgende uitdaging hebben we een koffietje gedaan, en hadden we al snel door dat we wat voor elkaar konden betekenen. Samen met Annick hebben we het geheel beklonken tijdens een etentje en begon onze samenwerking. Wat ook heel fijn is: als één van ons een drukke week heeft kan iemand anders makkelijk bijspringen. En ook qua skills vullen we elkaar mooi aan.”

De komende tijd zijn er veel events afgelast. Hoe gaan jullie hier mee om?

“Oh, maar er is zoveel wat nog wél kan. Online events en seminars bijvoorbeeld! We promoten onze sprekers ook voor deze mogelijkheden, delen gave events die je vanuit huis kan volgen én we zijn begonnen om onze lijst met ideeën uit te werken. Momenteel interviewen we bijvoorbeeld al onze sprekers, schrijven we verschillende blogs en bedenken we nieuwe dingen om hen zichtbaarheid te geven. Na de Coronatijd hebben we voor 5 maanden aan content! Ik denk dat deze tijd juist creativiteit triggert en ruimte geeft voor andere dingen die er anders niet zo snel van komen. Zoals de interviews met de sprekers. Zo leuk om hun persoonlijke verhalen te horen, super leerzaam en inspirerend.”

Jullie top 3 vrouwelijke sprekers van de wereld op dit moment?

“Als ik zelf deze top 3 mocht maken dan zouden Oprah, Brené Brown en Michelle Obama erin staan. Wat ik mooi vind aan deze vrouwen is dat ze alledrie self-made zijn. Het zijn keiharde doorzetters die ondanks hun achtergrond en de dingen die ze hebben meegemaakt, vooroordelen van zich af hebben geschud en vol zijn gegaan voor hun eigen doel en missie. Het is goed dat we ons beseffen dat ook Oprah, Brené en Michelle ooit ergens zijn begonnen. Dat is de kracht van een rolmodel. Iemand waar je je in kan verplaatsen en denkt “hey…. maar dat kan IK misschien ook wel!” En zo ontstaan er vlammetjes en nieuwe ideeën.”

Wat maakt iemand een goede spreker?

“We krijgen best veel aanvragen – zeker 5 per week – van vrouwen die zich bij A Cup of Ambition willen voegen. Waar we dan naar kijken: expertise (hoelang doe je al wat je doet, wat is je trackrecord en hoe ben je hier expert in geworden) en hoeveel vlieguren op het podium heb je al gemaakt?

Een goede spreker is authentiek, prikkelend, soms misschien zelfs een beetje provocerend en fearless en kwetsbaar tegelijk. Hoe vaker je natuurlijk spreekt, hoe meer je hier in groeit! Dit is deels oefening, maar je moet het vooral ook gewoon heel leuk vinden om op een podium te staan. Misschien niet vooraf (want zenuwen!) maar zeker een kick ervaren achteraf!

In september hosten we trouwens onze allereerste ‘pitch night’ waarin sprekers die zich aan ons willen binden een soort auditie kunnen doen. Samen met een aantal sprekers en experts vormen we een jury en beslissen we ter plekke of we met iemand onze agency willen uitbreiden. Veel leuker (en efficiënter) dan hoe we het tot nu toe deden: op basis van een telefoongesprek en een online formulier. Natuurlijk maken we er een event van (meer info volgt) en iedereen is hierbij van harte welkom – ook als je geen spreker wilt worden.”

Waar staat A Cup Of Ambition over 2 jaar?

“Dan zijn we hét vrouwelijke sprekersplatform van Nederland! Ook weten bedrijven ons dan zelf te vinden voor het boeken van vrouwelijke sprekers, wordt ons platform als promotiemiddel voor events gevraagd, en blijven de ambitieuze ondernemende vrouwen continu verrast en geïnspireerd door onze content. Daarnaast – nee, dit was nog niet genoeg – staat er een sterke academy in de steigers om onze doelgroep, sprekers en partners onderling te verbinden. Samen sterk. More women on stage!”

Meer zien van A Cup of Ambition? Klik dan hier of hier.

En vergeet niet je ticket te bemachtigen voor Linked!

Manon van Vliet
Manon is mede-eigenaar van The Social Brand en helpt ondernemers aan meer business via social media.

Vers van de pers: social mag.#6

X