Nieuwsbrieven

Top 5 inspirerende nieuwsbrieven voor productmerken van dit moment

Wij worden wekelijks geïnspireerd door onwijs leuke en originele nieuwsbrieven, maar we krijgen natuurlijk ook veel sh*t in onze mailbox. In dit artikel hebben we de leukste vijf nieuwsbrieven (van dit moment) voor je op een rij gezet. Met behulp van deze top 5 heb je genoeg inspiratie om je eigen nieuwsbrief template of strategie een upgrade te geven en daarmee meer te kunnen verkopen aan je maillijst.

Illustratie door: Sophie Siemerink voor The Social Brand

Als productmerk kun je veel uit je nieuwsbrieven halen, zeker als je (ook) een online shop hebt. Maar ook als je producten bijvoorbeeld alleen in de supermarkt te koop zijn, kun je mensen aan je merk binden met behulp van nieuwsbrieven. In de nieuwsbrief van tegenwoordig deel je niet alleen maar je producten, maar deel je ook waardevolle content voor je doelgroep. Je verkoopt geen producten maar een lifestyle, een gevoel. Een inspirerende nieuwsbrief kun je eigenlijk zien als een mini magazine in je inbox.

Waarom e-mailmarketing?

E-mail marketing is een van de beste middelen om relaties met je klanten te onderhouden en te versterken, maar ook een goede manier om even in te checken bij je doelgroep zodat ze (weer) iets bij je kopen. Voor veel productmerken vormen terugkerende klanten een belangrijk aandeel van de winst, omdat deze terugkerende klanten minder marketingkosten (voor het bereiken van nieuwe klanten) met zich meebrengen. Met e-mailmarketing kun je dus als productmerk en zeker als online shop, je omzet goed verhogen. Volgens zakenman en marketeer Jay Abraham zijn er drie manieren om je omzet te verhogen:

  1. Meer klanten werven
  2. Meer verkopen per klant
  3. De bestelwaarde per klant verhogen

Met e-mailmarketing kun je alle drie deze factoren dus in één klap een goede boost geven.

Niet nieuw, maar wel een goede reminder: Het handige aan e-mailmarketing is dat je ook veel kunt automatiseren en segmenteren. Daardoor kun je de mail helemaal richten op de behoeftes van je volgers en maak je het veel persoonlijker, waardoor (nieuwe) klanten zich veel meer aangesproken voelen. Zo kun je een specifieke nieuwsbrief richten op vaste klanten en weer een andere nieuwsbrief op potentiële klanten of klanten met specifieke interesses. Zelf werken wij met Mailblue (van Activecampaign), waar we onze volgers ook bepaalde tags geven, zoals het kopen van specifieke producten of diensten. Dit doen we in combinatie met Shopify, waar ook weer veel geautomatiseerd kan worden. Het generen van meer omzet kan dus ook grotendeels geautomatiseerd worden. Misschien een idee om dit proces (weer) eens onder de loep te nemen?

Heb jij een productmerk en wil je meer uit e-mailmarketing halen? Schrijf je dan in op (één van) de vijf onderstaande nieuwsbrieven en laat je inspireren:

  1. Fest Amsterdam
  2. Away
  3. Allbirds
  4. I Am Cups
  5. Rowse

Ook leuk: Havermelkelite – geen productmerk, maar wel ontzettend leuk om te lezen.

—-

Welke nieuwsbrief vind jij leuk? Er zijn vast veel meer nieuwsbrieven die de moeite waard zijn om te volgen. Deel jouw suggesties in de reacties onder dit artikel, zodat we elkaar kunnen inspireren. Wij zijn benieuwd!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Maillijst

Ontvang onze artikelen in je inbox

Join onze community. Ontvang iedere week een update met interessante verhalen, interviews en artikelen. 

Bedankt voor je inschrijving.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy