Nieuwsgierig naar het verhaal achter

The Social Brand?

Social sisters

Zo worden we tegenwoordig genoemd door onze klanten, vrienden en familie. Als je 15 jaar geleden aan ons had verteld dat we als zusjes een social branding bureau zouden runnen hadden we je waarschijnlijk raar aangekeken. We gingen onze eigen weg, maar zijn gelukkig toch weer samen gekomen. Onze expertises bleken namelijk zo’n goede combi dat we besloten onze krachten te bundelen. Sinds 1 april 2019 runnen we The Social Brand dan ook samen…

Lees hier verder:

Mijn passie voor ondernemen ontstond in het laatste jaar van mijn studie Advertising op de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Daar word je opgeleid om als Art-director bij de grote reclamebureaus aan de slag te gaan. Werken voor de grote multinationals trok mij niet, ik voelde me meer aangetrokken tot de kleine ondernemer met een mooi en uniek verhaal. Energie kreeg (en krijg ik nog steeds) van ondernemers die liefde en passie hebben voor hun vak en daar non-stop over kunnen babbelen.

Ik volgde mijn hart en startte mijn eerste bedrijf tijdens het afstuderen. De verhalen van ondernemers zette ik om naar concrete en doeltreffende brandstrategieën. Na een aantal jaar als grafisch ontwerper en branding specialist te hebben gewerkt voor kleinere bedrijven ontdekte ik dat veel ondernemers het lastig en eng vinden om hun identiteit en verhaal online te delen.

Om niet alleen het merk neer te zetten, maar de ondernemer ook te blijven ondersteunen op social media en zo online zichtbaar te worden startte ik in september 2017 The Social Brand.

En dat is wat ik nu nog steeds het liefste doe: ondernemers, startups en kleinere bedrijven adviseren over de inzet van social branding. Als founder van The Social Brand geef ik wekelijks workshops en presentaties over het zakelijk inzetten van social media. Dit doe ik altijd in lijn met mijn kernwaardes: creativiteit, authenticiteit en eenvoud.

Voor mij stond het runnen van een eigen bedrijf eigenlijk helemaal niet bovenaan mijn carrièrelijstje! Ik wilde graag ‘iets met interieur’ doen. Tijdens mijn opleiding interieurarchitectuur op de kunstacademie in Den Haag ontdekte ik dat ik niet gemaakt was voor het tekenen van moeilijke plattegronden, maar veel meer voelde voor interieurstyling. Vier jaar later verliet ik Academie Artemis in Amsterdam met een diploma Allround Styling & Vormgeving op zak.

Mijn liefde voor creatief schrijven ontdekte ik bij mijn eerste baan als copywriter bij de Bijenkorf. Al snel daarna begon ik als Online Editor bij interieurplatform Westwing waar ik ruim twee jaar mocht schrijven over designstoelen, de nieuwste trends en nog veel meer.

Tijdens het laatste half jaar legde Anouk steeds vaker copy-klusjes vanuit The Social Brand bij mij neer. Die klusjes werden steeds grotere opdrachten en die uurtjes werden dagen…

Na het samenwerken aan social mag. #3 wisten we het zeker: ooit willen we het bedrijf samen runnen. Ik had toen geen idee dat het zó snel zou gaan, maar mijn antwoord op de vraag of ik partner van The Social Brand wilde worden was natuurlijk: yes, let’s do it!

Waar Anouk juist veel op de voorgrond aanwezig is in gesprekken met klanten en het geven van workshops, focus ik mij vooral op het creëren van content en hou ik me bezig met marketing en het brengen van structuur in het bedrijf.

Mijn ondernemersdrijfveren? Vrijheid. Structuur. Plezier.

Publicaties | Nominaties

VIVA400 | 2019 | Zakenwonders 

BOSSY magazine | FW19/20 ISSUE

Wil + ThePeople | 2019 |  Magazine

OVAnl | 2019 | Instagram Marketing interview