Greenwashing: de quick fix die je reputatie kan breken
Als bedrijf is het belangrijk om te voorkomen dat je je schuldig maakt aan greenwashing, omdat het niet alleen schadelijk is voor het milieu, maar ook voor je imago op de lange termijn.
Duurzaamheid in het MKB: Het belang van een sterke communicatiestrategie
Het hebben van een duurzaamheidsstrategie kan bijdragen aan een positief imago en kan helpen bij het aantrekken van klanten.
Merkvast én toch verrassend: Oatly
We spraken Steven Tol, de Marketing Manager Benelux bij Oatly over de positionering, hun marketingactiviteiten en hoe ze merkvast én toch verrassend blijven.
Businessmodel: Zet jouw succes om in winst voor de planeet
Hoe zorg je ervoor dat het succes van jouw bedrijf – in de vorm van expertise, geld of bereik – op de juiste plek terecht komt? Op een plek waar de wereld beter …
Smeer je boterham palmolie vrij met The Flower Farm
The Flower Farm heeft inmiddels al meer dan 5 miljoen kuipjes palmolie-vrije margarine verkocht, goed voor het besparen van zo’n 550.000 vierkante meter aan …
Food as a force for good
Ze zijn het eerste Nederlandse voedingsmerk dat klimaatpositief gaat ondernemen en investeren de helft van hun winst in het planten van bomen …
Van onderbuik naar onderbouwd met Tim Zuidgeest
Wij spraken Tim over neuromarketing, de verschillende vormen van onderzoek en natuurlijk branding in combinatie met neuromarketing …
Productfotografie: 5 tips met voorbeelden
Consumenten zijn over het algemeen visueel ingesteld. Daarom is het van groot belang dat de productfotografie van je webshop on-point is …
Een merk laten groeien en bloeien.
Je hebt een briljant idee om de wereld te verbeteren, investeerders zijn ingestapt, je hebt een subsidie gekregen, misschien is er zelfs al een …
De B Corp certificering
Duurzaamheidscoach Floor over duurzaam ondernemen en het behalen van de B Corp certificering. Floor Meeder helpt met haar bedrijf Etiquet MKB-ondernemers …
Welk archetype past bij jouw merk?
Ontdek welk archetype het beste bij het karakter van jouw merk past. Veel ondernemers en bedrijven willen het: een merk zijn (of worden) waar mensen …
Verduurzaam je business met Trees for All
Dat er absoluut niets cools is aan de opwarming van de aarde, weten ze ook bij stichting Trees for All. Sinds 1999 zetten zij zich in door wereldwijd bos te …
Onze planeet kan wel wat liefde gebruiken
Valentijnsdag staat voor de deur: de dag van de liefde. En hoewel wij mensen wel wat extra liefde en verbinding kunnen gebruiken in deze gekke tijden …
Van merkverhaal naar contentstrategie
Heb jij je merkverhaal ontwikkeld – of in samenwerking met een copywriter laten ontwikkelen – dan is het tijd om je merkverhaal met de wereld te delen …
How to: duurzaam verpakken & verzenden
Als retailmerk is het verpakken en verzenden van producten een essentieel onderdeel binnen je business. De manier waarop je jouw producten …
Eerst zien dan geloven? Zo maak je als merk je belofte waar
Merken met een duurzame missie maken een belofte. Niet alleen naar zichzelf, maar ook naar de wereld. Ze willen de wereld een stukje mooier …
3 branding tips voor impactmakers
Anno 2020 telt de wereld steeds meer consumenten met een kritische blik. Consumenten zijn vaker op zoek naar merken met een duurzame, circulaire …
Branding: meer dan een logo
Denk jij bij ‘branding’ alleen aan de buitenkant van een merk? No worries, je bent absoluut niet de enige. Veel mensen denken bij branding alleen ….